13. HAFTA


1. ÖĞRENDİKLERİM
Çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirmesi teorik anlatımı ile dersin işleneceği belirtildi.
Önümüzdeki hafta dönem değerlendirmesi yapılması planlandığı belirtildi. Bunun için bir izlence form dosyası olarak paylaşılacak ve bizlerden bu formu doldurmamız isteneceği açıklandı.
Dönem değerlendirme formu içeriği ile ilgili bilgiler ve açıklamalara yer verildi. 
Dersin amaçları paylaşıldı.
- Eğitim ve öğretimde ölçme, değerlendirme bilgisi 
- Öğretim materyallerinin değerlendirmesine ilişkin kuram bilgisi
- Çeşitli öğretim materyallerini değerlendirebilme formları ile değerlendirebilme
Eğitim ve Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim: Girdi, süreç, çıktı ve kontrol( değerlendirme) aşamalarından oluşan bir sistemdir.


Değerlendirme(kontrol): Sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve sistemin çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek, karara varabilmek için yapılan çalışmalar bütünüdür.
Eğitim sisteminde değerlendirme, istenmedik yada yetersiz ürünlerin tespiti ve bunların kaynaklarını ortaya çıkaran öğedir. 
Sistemler çıktıları üzerinden değerlendirilir.
Ölçme değerlendirmenin gücü ile öğrencileri birbirine güçlü birer rakip de yapabiliriz, dost ve işbirlikçi de yapabilirsiniz.
Değerlendirmenin amacı:
Genel ve Özel olarak iki amaç sıralanabilir.
Genel Amaçlar: Hedeflere ne derecede ulaşılabildiğini, eğitim uygulamalarının etkinlik derecesini ve etkinlik derecesini artırıcı önlemler, genel amaçlar olarak sayılır.
Özel amaçlar: Amaçların geçerliliği ve uygunluğu, varsayımları doğrulama, öğrenme zorluklarını tanıma, ilgiyi canlandırma, rehberliğe yardım, öğretmen gelişimi olarak sayılabilir.
Değerlendirme Çeşitleri:

Neleri değerlendiririz?
Günlük yaşamımızdaki bir çok şeyi, kendimizi, çevremizi, insan davranışlarını, sınav sistemini, ülkenin siyasi, ekonomik ve kültürel yapısını....
Nasıl değerlendirme yaparız?
Eğitim öğretim sürecinde hangi alanlarda değerlendirme yapılır?
Eğitimde neleri değerlendiririz?
- Hedefleri
- Öğretim analizini
- Ölçme ve değerlendirme araçlarını
- Öğretim stratejilerini
- Öğretim materyallerini değerlendiririz.

Materyal değerlendirme
Süreci değerlendirme ve Ürünü değerlendirme olarak ikiye ayrılır.
Süreç değerlendirme ise kendi içinde;
- Uzman değerlendirmesi
- Birebir değerlendirme
- Pilot değerlendirme olarak üç başlıkta toplanır.
Pilot değerlendirme

Ürün değerlendirme adımlarından bahsedildi

Süreç değerlendirme ve Ürün değerlendirme karşılaştırması yapıldı.
Öğretim materyali değerlendirme formundan bahsedildi.
- Basılı materyal değerlendirme
- Ders kitabı değerlendirme
- Bilgisayar donanımlarını değerlendirme formu
- Çoklu ortam setlerini değerlendirme formu

2. İLGİNÇ GELENLER

Eğitim süreci bir yolculuğa benzer...
Ekmeğin serüveni ve eğitim sürecinin birbirine benzetilmesi...
Neyi ölçmeliyiz: Amaca ulaşmanın ölçülmesi, ürünün ölçülmesi ( askerliğin vatan sevgisini artırıp artırmamasının ölçülmesi).
-Rakibinden daha fazla gol atan takım şampiyon olur, saha içinde en çok pas yapan takım değil. Dolayısıyla neyi ölçtüğümüz önemlidir.
Ölçme Değerlendirmenin etkisi: Squid game örneği....

3. KATILDIKLARIM

Eğitim: Girdi, süreç, çıktı ve kontrol( değerlendirme) aşamalarından oluşan bir sistemdir.
Neleri değerlendiririz?
Günlük yaşamımızdaki bir çok şeyi, kendimizi, çevremizi, insan davranışlarını, sınav sistemini, ülkenin siyasi, ekonomik ve kültürel yapısını...
Değerlendirme(kontrol): Sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve sistemin çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek, karara varabilmek için yapılan çalışmalar bütünüdür.
Eğitim sisteminde değerlendirme, istenmedik yada yetersiz ürünlerin tespiti ve bunların kaynaklarını ortaya çıkaran öğedir. 
Sistemler çıktıları üzerinden değerlendirilir.
Ölçme değerlendirmenin gücü ile öğrencileri birbirine güçlü birer rakip de yapabiliriz, dost ve işbirlikçi de yapabilirsiniz.

4. KATILMADIKLARIM

Genel olarak katılmadığım bir teorik bilgi yada yargı cümlesi olmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder