2. HAFTA

 

DERSLE İLGİLİ BEKLENTİLERİN PAYLAŞILMASI

1. ÖĞRENDİKLERİM
  • 1. Hafta ödevi ile ilgili genel değerlendirme yapıldı
  •  Genel olarak yapılan hatalar üzerinde duruldu
  •  Öğretim ve öğrenme kavramının karıştırılmasından bahsedildi
  •  Eğitim kelimesinin kökeni ile ilgili doğu batı toplumlarının bakış açıları karşılaştırıldı
  •  Eskilerin eğitim ve kültür başkenti Bağdat olmasından ve Şimdi ise aydınlanmanın başkentinin Batı olmasından bahsedildi
  •  İbn-i Rüşd ve Gazali çatışmasından sonra aydınlanmanın Batıya doğru çizgi değişiminden bahsedildi
  •  Eğitim kelimesinin açılımından bahsedilirken İD, EGO ve SÜPEREGO üçleminden bahsedildi
  • Eğitimin insanın süper ego tarafına İd tarafından daha fazla hizmet etmesi olarak tanımlandı
  •  İd, ego, süperego tanımları yapıldı.  İD: kendilik EGO: kişilik, SÜPEREGO: kimlik olarak tanımlandı.
  • Canımızın çektiği şeyler İD'i simgeler. Elimizin yettiği şeyler EGO'yu simgeler. Toplumun bana müsaade ettiği şeyler SÜPER EGO'ya hizmet eder .
  • Geleneksel tanıma göre eğitim Doğu toplumlarında eğmek bükmek şekillendirmek olarak tanımlandı
  •  Çağdaş Eğitim EGO'nun İD'i Ve süper EGO’yu içinde barındırma düzeyi ile tanımlandı
  •  Ahlak yeni nesil tanımı yapıldı:  görünmez olduğumuzda yapmayı hayal ettiğimiz şeyler olarak tanımlandı
  •  Ahlak İD'in olduğu tarafa daha yakındır ifadesi dile getirildi
  •  Eğitim sistemimizin İD'i baskı altına alan ve SÜPEREGO’yu yönlendirmeye çalışan olumsuz yönünden bahsedildi
  •  Kendini gerçekleştirme: İnsanın kendi şeytanını (İdi yani nefsini) Müslüman ettiği sürece canınızın çektiği her şeyi yapma olarak tanımlandı.
  • Eğitim sistemimizin SÜPEREGO temelli bir sistem olduğundan bahsedildi
  • Kültürümüzün, bakış açımızın gelene ek diyen bir sistemden geldiğinden bahsedildi gelenek kelimesi gelene ek olarak açıklandı.
  • Bu bakış açısının muhafazakâr, koruyucu, değişime karşı dirençli bir bakış açısı olduğundan bahsedildi.
  • Konservativ ( tutucu) bakış açısının eğitim sisteminde hastalıklı bir bakış açısı olduğundan bahsedildi.
  • Değişimi yel değirmeni ile karşılayanın daima kazançlı çıktığı, değişime duvar örenin rüzgârın önünde duramayacağından bahsedildi.
  • Eğitimin bir süreç öğrenmenin ise bir ürün olduğundan bahsedildi( eğitim ağaç ise öğrenme o ağacın meyvesidir)
  • Socrative student uygulamasından bahsedildi. "Eğitim ile ilgili düşüncelerin paylaşılması" ödevinde yer alan başlıklardan biri olan "ideal insan tipi" etkinliği için uygulamaya girilerek etkinlik yapıldı.





  • Final ödevinden bahsedildi.  Final ödevinin blog sayfası oluşturma ve içeriği düzenleme aşamalarından bahsedildi.

2. İLGİNÇ GELENLER
  •  İbn-i Rüşd ve Gazali çatışmasından sonra aydınlanmanın Batıya doğru çizgi değişimi
  • Eğitimin insanın süper ego tarafına İd tarafından daha fazla hizmet etmesi olarak tanımlanması
  • Canımızın çektiği şeyler İD'i simgeler. Elimizin yettiği şeyler EGO'yu simgeler. Toplumun bana müsaade ettiği şeyler SÜPER EGO'ya hizmet eder açıklaması
  • Ahlak yeni nesil tanımı(görünmez olduğumuzda yapmayı hayal ettiğimiz şeyler)
  •  Kendini gerçekleştirme(İnsanın kendi şeytanını yani nefsini Müslüman ettiği sürece canınızın çektiği her şeyi yapma olarak tanımlanması
3. KATILDIKLARIM
  • Dersler pizzaya benzer. Öğretmen pizza hamuruna benzemekle beraber üstüne malzeme çeşitliliği arttıkça pizza güzelleşir. 
  • Kültürümüzün, bakış açımızın gelene ek diyen bir sistemden geldiğinden bahsedildi gelenek kelimesi gelene ek olarak açıklandı.
  • İbn-i Rüşd ve Gazali çatışmasından sonra aydınlanmanın Batıya doğru çizgi değişiminden bahsedildi
  • Eğitim sistemimizin İD'i baskı altına alan ve SÜPEREGO’yu yönlendirmeye çalışan olumsuz yönünden bahsedildi( herkesi memur olarak, basmakalıp yetiştirmek)
  • Bir insanı idi( şeytanı) ile baş başa bıraktığımızda kazanma ihtimali yok

4. KAKILMADIKLARIM
  • Konservativ ( tutucu) bakış açısının eğitim sisteminde hastalıklı bir bakış açısı olarak tanımlanması. Bu bakış açısının kültürel bir benlik oluşturmada ve bazı öz değerleri korumada önemli olduğu ve böylece asimile olmuş toplum yapısına engel olduğu kanısındayım. Kısaca toplumun yapısında değişmemesi gereken olgularında olması gerektiğini düşünmekteyim.
FİNAL ÖDEVİ İÇİN BLOG OLUŞTURMA VE DÜZENLEME İLE İLGİLİ BİLGİLER VERİLDİ

- BLOGGER SAYFASI AÇMA VE BLOG OLUŞTURMA AŞAMALARI

BLOGGER SAYFA OLUŞTURMA - Mehmet Cerit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder