- Eğitim teknolojisinde yenilikler Konu başlığı ile derse başlandı.
- Platon'un 3 ruh felsefesinden bahsedildi
- Alt düzeydeki iştahlarını ruhu Karın bölgesinde yer alır ilkesi akılsızlık ve dünya arzulardır.
- Diyaframda yer alan yüreğin ruhtur İlkesi: öfke Erdem'i ise yürekliliktir(cesaret)
- Baş kısmında yer alan ölümsüz tin ruh. ilkesi: akıl yürütme, Erdem'i ise bilgeliktir.
- Ölçülülük ve ılımlılığı eğitim-öğretim ortamına uyarlamaktan bahsedildi.
- Suyun üç halinden katı yada gaz olmak değil de sıvı olmaya benzetildi
- Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alt ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
- Üç ruh üç kuvvete benzetildi. (Kuvvei şeheviye, kuvvei gadaviye, kuvvei nutkiye)
- Alt ruh duyularla beslenir mutlu olur
- Orta ruh duygularla beslenir mutlu olur
- Üst ruh bilme, anlama, akıl yürütme ile beslenir. Üst ruh aynı zamanda faal akıl olarak nitelendirilir.
- Platon'un mağara alegorisinden bahsedildi
- Cehalet mutluluktur sözü Platon'un mağara alegorisine uyarlandı.
- 3 nedenden bahsedildi. İnsan neyi niçin yapar sorularından yola çıkılmıştır.
- Haz vermesi, Faydalı olması, iyi olması cevapları ile açıklanmıştır.
- Anneliğin haz veren fayda veren ve iyi olarak algılanan nedenleri kapsamından bahsedildi. bu durumda anneliğin her 3 ruhu içinde barındırdığından bahsedildi
- Öğretmenliğin de anneliğe benzediğinden bahsedildi.
- Eğitim ortamlarının geleneksel olandan uzaklaşması adına geleneksel olanın sürekli dışlandığı ders içeriklerinin sunulduğundan bahsedildi.
- Geleneksel olanın tiksindirici olarak algılandığından bahsedildi. Bir şeyi geleneksel ise uzak durmak gerekir anlayışının hakim olduğundan bahsedildi.
- Çağdaş Eğitim ve geleneksel eğitim arasındaki benzerlik ve farklılıklar dan bahsedildi.
- Eğitimin uzak hedeflerinden bahsedildi.
- Tarihin her döneminde insan hayatı ve mesleği hazır hale gelmek ve nihayetinde beynini tatmin etmek beklentisi ile eğitime yönelmiştir.
- Geçim sıkıntısı anlamına gelebilecek olan temel gereksinimlerin karşılanması ile Can sıkıntısı anlamına gelecek olan üst düzey gereksinimlerin tatminine yönelik bir içerik hazırlamak eğitimin olmazsa olmaz hedefleri olmalıdır.
- Değişen dünya koşulları ve teknoloji ile birlikte eğitimde değişme ve yenilik kaçınılmazdır.
- Toplumun evrelerinden bahsedildi.(Avcı toplum, tarım toplumu, endüstri toplumu, bilgi toplumu, süper akıllı toplum)
- Metafiziğin birinci cümlesinin insanlar doğal olarak bilmek isterler olduğundan bahsedildi
- Eğitimin zaman içerisindeki değişimi neden bahsedildi. öğretmen, içerik sunumu, öğrenme süreci, öğrenme organizasyonu, öğrenci araçlar gibi kavramlarla bu değişim açıklanmaya çalışıldı.
- Eğitimin zaman içerisinde öğretmene daha az ihtiyaç duyacağı geleneksel bilgi aktarımından Yapay Zeka evresine doğru evrildiği, Aktif öğrenmelerin ön planda olduğu yöne doğru bildiğinden bahsedildi.
- Kahoot Uygulaması tanıtıldı. öğrenci ara yüz ve öğretmen ara yüzü işlem adımları tanıtıldı.
2. İLGİNÇ GELENLER
- Platon'un 3 ruh felsefesinden bahsedildi
- Alt düzeydeki iştahlarını ruhu Karın bölgesinde yer alır ilkesi akılsızlık ve dünya arzulardır.
- Diyaframda yer alan yüreğin ruhtur İlkesi: öfke Erdem'i ise yürekliliktir(cesaret)
- Baş kısmında yer alan ölümsüz tin ruh. ilkesi: akıl yürütme, Erdem'i ise bilgeliktir.
- Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alıp ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
- Metafiziğin birinci cümlesinin insanlar doğal olarak bilmek isterler olduğundan bahsedildi
3. KATILDIKLARIM
- Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alt ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
- Geçim sıkıntısı anlamına gelebilecek olan temel gereksinimlerin karşılanması ile Can sıkıntısı anlamına gelecek olan üst düzey gereksinimlerin tatminine yönelik bir içerik hazırlamak eğitimin olmazsa olmaz hedefleri olmalıdır.
- Değişen dünya koşulları ve teknoloji ile birlikte eğitimde değişme ve yenilik kaçınılmazdır.
4. KATILMADIKLARIM
- Genel olarak bütün yargılara katıldım. katılmadığım bir yargı olmadı
KAHOOT UYGULAMASI TANITIMI İŞLEMİ EVRELERİ
Kahootta grup oluşturuldu. Grup linki için TIKLAYINIZ
-ÖĞRENCİ ARAYÜZÜ GİRİŞ İŞLEMLERİ
- ÖĞRETMEN ARAYÜZÜ GİRİŞ VE TANITIMI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder