4. HAFTA


1. ÖĞRENDİKLERİM
  • Eğitim teknolojisinde yenilikler Konu başlığı ile derse başlandı.
  • Platon'un 3 ruh felsefesinden bahsedildi
  • Alt düzeydeki iştahlarını ruhu Karın bölgesinde yer alır ilkesi akılsızlık ve dünya  arzulardır.
  • Diyaframda yer alan yüreğin ruhtur İlkesi: öfke Erdem'i ise yürekliliktir(cesaret)
  • Baş kısmında yer alan ölümsüz tin ruh.  ilkesi:  akıl yürütme, Erdem'i ise bilgeliktir.
  • Ölçülülük ve ılımlılığı eğitim-öğretim ortamına uyarlamaktan bahsedildi.
  • Suyun üç halinden katı yada gaz olmak değil de sıvı olmaya benzetildi
  • Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alt ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
  • Üç ruh üç kuvvete benzetildi. (Kuvvei şeheviye, kuvvei gadaviye, kuvvei nutkiye)
  • Alt ruh duyularla beslenir mutlu olur
  • Orta ruh duygularla beslenir mutlu olur
  • Üst ruh bilme, anlama, akıl yürütme ile beslenir. Üst ruh aynı zamanda faal akıl olarak nitelendirilir.
  • Platon'un mağara alegorisinden bahsedildi
  • Cehalet mutluluktur sözü Platon'un mağara alegorisine uyarlandı.
  • 3 nedenden bahsedildi. İnsan neyi niçin yapar sorularından yola çıkılmıştır.
  • Haz vermesi, Faydalı olması, iyi olması cevapları ile açıklanmıştır.
  • Anneliğin haz veren fayda veren ve iyi olarak algılanan nedenleri kapsamından bahsedildi.  bu durumda anneliğin her 3 ruhu  içinde barındırdığından bahsedildi
  • Öğretmenliğin de anneliğe benzediğinden bahsedildi.
  • Eğitim ortamlarının geleneksel olandan uzaklaşması adına geleneksel olanın sürekli dışlandığı ders içeriklerinin sunulduğundan bahsedildi.
  • Geleneksel olanın tiksindirici olarak algılandığından bahsedildi. Bir şeyi geleneksel ise uzak durmak gerekir anlayışının hakim olduğundan bahsedildi.
  • Çağdaş Eğitim ve geleneksel eğitim arasındaki benzerlik ve farklılıklar dan bahsedildi.
  • Eğitimin uzak hedeflerinden bahsedildi.
  • Tarihin her döneminde insan hayatı ve mesleği hazır hale gelmek ve nihayetinde beynini tatmin etmek beklentisi ile eğitime yönelmiştir.
  • Geçim sıkıntısı anlamına gelebilecek olan temel gereksinimlerin karşılanması ile Can sıkıntısı anlamına gelecek olan üst düzey gereksinimlerin tatminine yönelik bir içerik hazırlamak eğitimin olmazsa olmaz hedefleri olmalıdır.
  • Değişen dünya koşulları ve teknoloji ile birlikte eğitimde değişme ve yenilik kaçınılmazdır.
  • Toplumun evrelerinden bahsedildi.(Avcı toplum, tarım toplumu, endüstri toplumu, bilgi toplumu, süper akıllı toplum)
  • Metafiziğin birinci cümlesinin  insanlar doğal olarak bilmek isterler olduğundan bahsedildi
  • Eğitimin zaman içerisindeki değişimi neden bahsedildi.  öğretmen, içerik sunumu, öğrenme süreci, öğrenme organizasyonu, öğrenci araçlar gibi kavramlarla bu değişim açıklanmaya çalışıldı.
  • Eğitimin zaman içerisinde öğretmene daha az ihtiyaç duyacağı geleneksel bilgi aktarımından Yapay Zeka evresine doğru evrildiği, Aktif öğrenmelerin ön planda olduğu yöne doğru bildiğinden bahsedildi.
  • Kahoot Uygulaması tanıtıldı. öğrenci ara yüz ve öğretmen ara yüzü işlem adımları tanıtıldı.

2. İLGİNÇ GELENLER
  • Platon'un 3 ruh felsefesinden bahsedildi
  • Alt düzeydeki iştahlarını ruhu Karın bölgesinde yer alır ilkesi akılsızlık ve dünya  arzulardır.
  • Diyaframda yer alan yüreğin ruhtur İlkesi: öfke Erdem'i ise yürekliliktir(cesaret)
  • Baş kısmında yer alan ölümsüz tin ruh.  ilkesi:  akıl yürütme, Erdem'i ise bilgeliktir.
  • Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alıp ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
  • Metafiziğin birinci cümlesinin  insanlar doğal olarak bilmek isterler olduğundan bahsedildi
3. KATILDIKLARIM
  • Oruç tutma örneğinden bahsedildi. oruç tutmanın amacının Bir nevi alt ve orta ruhu dizginleyerek, Üst ruhun daha faal olmasına imkan vermek olarak nitelendirildi.
  • Geçim sıkıntısı anlamına gelebilecek olan temel gereksinimlerin karşılanması ile Can sıkıntısı anlamına gelecek olan üst düzey gereksinimlerin tatminine yönelik bir içerik hazırlamak eğitimin olmazsa olmaz hedefleri olmalıdır.
  • Değişen dünya koşulları ve teknoloji ile birlikte eğitimde değişme ve yenilik kaçınılmazdır.
4. KATILMADIKLARIM
  • Genel olarak bütün yargılara katıldım. katılmadığım bir yargı olmadı

KAHOOT UYGULAMASI  TANITIMI İŞLEMİ EVRELERİ

Kahootta grup oluşturuldu. Grup linki için TIKLAYINIZ

-ÖĞRENCİ ARAYÜZÜ GİRİŞ İŞLEMLERİ

KAHOOT ÖĞRENCİ ARAYÜZÜ TANITIMI - Mehmet Cerit


- ÖĞRETMEN ARAYÜZÜ GİRİŞ VE TANITIMI


KAHOOT ÖĞRETMEN ARAYÜZÜ GİRİŞ VE TANITIMI - Mehmet Cerit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder